Σελίδες

Δευτέρα 31 Μαρτίου 2014

Ακόμα να βρεις γυναίκα, ρε;


Το τι πρεμούρα πιάνει τους δεσμευμένους/παντρεμένους να “νοικοκυρέψουν” τους ελεύθερους φίλους τους νομίζω ότι είναι γνωστό σε όλους. Μπορεί να είναι, όπως λένε, “για το καλό τους” ή μπορεί και να είναι για το καλό των δεσμευμένων που, παραδόξως (ή όχι και τόσο), έφεραν τα πάνω κάτω μέχρι να βρουν το “έτερο ήμισυ” και από τότε παραπονιούνται συνέχεια για τα βάρη της δέσμευσης. Σε ποια κατηγορία άραγε ανήκουν; Σε εκείνους που απλώς γουστάρουν να παραπονιούνται συνέχεια (γνωστοί και ως “τραβάτε με κι ας κλαίω”) ή στους πραγματικά άτυχους που βρέθηκαν μπλεγμένοι; (ας πρόσεχαν)

Το θέμα είναι ότι σε όποια κατηγορία κι αν ανήκουν έχουν κι αυτοί την δικαιολογία τους. Οι ελεύθεροι άνθρωποι, αν και πολλάκις καλοτυχιζόμενοι από τους δεσμευμένους, βομβαρδίζονται συνεχώς με μηνύματα που θέλουν να τους περάσουν την ιδέα ότι το να είναι μόνοι τους είναι “αφύσικο” ή έστω δυσάρεστο. Εκείνοι που πέφτουν στην παγίδα και κοιτάνε πως και πως να βγούνε από την κατηγορία “single” ξαφνικά βρίσκονται αντιμέτωποι με την αλήθεια: Έκαναν πατάτα! Το γρασίδι τελικά ήταν πιο ωραίο από την προηγούμενη πλευρά του φράχτη. Τώρα τι κάνουμε; Παραδεχόμαστε ότι κάναμε λάθος; Μπά! Πιο εύκολο είναι να προσποιηθούμε ότι οι άλλοι κάνουν λάθος. Οπότε βουρ να εκδικηθούμε όλους όσους είναι ακόμα ελεύθεροι!.
Πάντως, οι αδέσμευτοι, εκτός από ωραίοι και αδέσμευτοι (τι μεγαλύτερο προσόν;) βρίσκονται και στην ευτυχή θέση να δίνουν πληρωμένες απαντήσεις όταν τους ρωτάνε “πως και είσαι ακόμα ελεύθερος;” του τύπου:
  1. Είμαι τυχερός.
  2. Εσύ ξέρεις κανένα υπερήρωα παντρεμένο;
  3. Επειδή θέλω η γάτα μου να μεγαλώσει σε ένα σταθερό περιβάλλον.
Το θέμα πάντως είναι ότι πίεση ξεπίεση τα στοιχεία δείχνουν ότι οι άνθρωποι που δεν παντρεύονται (για οποιονδήποτε λόγο) αποτελούν μια πολύ σημαντική μερίδα των δυτικών κοινωνιών που μεγαλώνει όλο και πιο πολύ. Σε μερικά χρόνια είναι πολύ πιθανό η μειοψηφία να είναι όσοι παντρεύονται. Αυτό βέβαια δεν εμποδίζει προς το παρόν τους "συμμορφωμένους" να πιέζουν για ομοιομορφία και αλλαγή φρονιμάτων όσους πήραν άλλη ρότα.
Στην διαφήμιση για πατατάκια που ακολουθεί φαίνεται περίτρανα όλη αυτή η κοινωνική πίεση για να κάνουν σχέσεις οι άνθρωποι και μάλιστα το πράγμα φτάνει και αρκετά σημεία πιο κάτω. Τα μηνύματα της διαφήμισης είναι:
  • Όταν είσαι μόνος σου είσαι στενοχωρημένος ακόμα κι αν προσπαθείς να το κρύψεις
  • Ο κανόνας είναι τα ζευγάρια και οτιδήποτε άλλο είναι δυστυχία
  • Η ζωή σου έχει νόημα μόνο αν ζευγαρώσεις
  • Το επιτρεπτό ζευγάρωμα αφορά μόνο ετερόφυλα ζευγάρια (διαφορετικά χρώματα)
  • Οι σχέσεις πρέπει να είναι μονογαμικές και αυστηρά μόνο μεταξύ δύο ατόμων
Πόσα μηνύματα χωράνε μέσα  σε μια διαφήμιση για πατατάκια;

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου